Pages

Al-Quran Link

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

Monday, November 28, 2016

Trip ke Singapura.

       Gambar-gambar kenangan sewaktu berada di Singapura. Tiada terjangka kami akan ke sana, semuanya atas takdir Allah. Jutaan terimakasih tiada terhingga di atas kesungguhan rakan saya cikgu Nor Syamimi Abd. Halim selaku guru penasihat yang sama-sama menbangunkan kelab sehingga kami dapat melancong ke sana.Kami juga ditemani oleh seorang guru yang setia menemani kami ke sana, iaitu cikgu Zainab bt. Nordin. Hasrat untuk ke sana dirancang dengn rapi dan teliti. Akhirnya kami dapat jua ke sana bersama alumni SMKA ALirshad yang merancang pada awalnya untuk pergi pada bulan mac 2015, berbagai halangan dan rintangan akhirnya kami dapat menjejaki kaki ke sana pada 24.1-26.1.2016. Alhamdulillah.
        Kenangan suka dan duka kami tempuhi bersama-sama.Selain alumni,saya membawa tiga orang anak yang masih belajar dalam tingkatan tiga dan lima yang juga merupakan ahli kelab astronomi di sekolah dan seorang anak yang melanjutkan pelajaran ke USM Kubang Kerian. Beliau juga bekas ahli  Kelab Astronomi juga.Perjalanan kami ke sana ditemani dengan kecerahan bulan dan cuaca pada hari itu sangat selesa dan cerah.Kami menempah bas unuk menuju ke tempat penginapan.
       Sewaktu di dalam bas sempat lagi kami memberi soalan kuiz kepada pelajar-pelajar yag menyertai rombongan tersebut.Pelajar yang menjawab dengan skor markah yang banyak akan diberi hadiah sewaktu kami meninggalkan tempat peginapan.
       Hari kedua sewaktu berada di sana kami sempat melancong ke USS.Walaupun pada hakikatnya,lebih kepada berseronok tapi naawaitu kami masih kepada melihat tentang teknologi dan kecanggihan di USS itu sendiri.Tidak sah andai kami tidak menjejaki kaki ke dataran singa, perjalanan diteruskan lagi dengan melihat masjid yang sangat cantik di sana. Semua kenangan ini akan diabadikan dalam memori sehingga akhir hayat. Semoga Allah memberkati perjalanan kami ketika itu. amiin.

No comments: