Pages

Al-Quran Link

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

Friday, January 27, 2012

Jom singgah ~ kelab Falak Syarie' 2012~





Assalamualaikum. 2012~ Kelab Falak Syarie mula bersidang dengan ahli-ahlinya yang ramai.Kelab ini mendapat sambutan yang baik daripada pelajar-pelajar. Apa yang penting pada tahun ini AJK KFS akan menilai ahli daripada kesungguhan mereka dalam memberi sumbangan dan idea yang bernas kepada kelab. Andainya satu semester yang pertama ahli tidak menunjukkan komitmen yang padu , AJK KFS tidak teragak untuk memecat ahli drp kelab ini. Biarlah kualiti yang dicari, bukan kuantiti yang menjadi ukuran.

Syabas kepada anak-anak KFS, di atas semangat yang ditunjukkan ketika mesyuarat pada hari tu. Semoga apa yang diputuskan pada hari tu dapat dijalankan dengan teratur.Pengerusi dan Naib Pengerusi banyak memberi idea yang bernas untuk memenuhi impian adik-adik dalam kelab ini. Sehari sebelum perjumpaan bermula AJK perlu bermesyuarat agar perjalanan pada hari esoknya dapat berjalan dengan lancar.AJK yang lain juga tidak kurang hebatnya, masing-masing turut menyumbang idea yang bernas.

Antara agenda yang akan dijalankan pada tahun ini,



1. Sehari bersama KFS peringkt sekolah

2. Broser Falak Syarie'

3. Bengkel Ilmiah~ Fenomena Alam

4. Jemputan Penceramah dari luar- Mengenai Hitungan waktu solat, arah
kiblat dan sebagainya.

5. Lawatan qiyammullail utk ting 3 dan 5 di Pusat Falak Syeikh Tahir-
Bersama KRU Mufti Penang.

6. Kem Falak Syarie'/Astronomi dan cerapan malam.

7. Jualan Hari Kantin

8. Jamuan.



Semoga apa yang dirancang ini akan mendapat keberkatan daripada Allah s.w.t. Anak-anak yang disayangi semua, biarlah kita bergerak di atas nadi iman agar setiap tingkah laku kita akan sentiasa dipandu olehNya. Semoga tingkah laku kita pada tahun ini dikira sebagai IBADAT.aMIN, wAILALLIQA'.

No comments: