Pages

Al-Quran Link

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

Saturday, April 16, 2011

Dalam Kenangan~Merdeka Beach Resort.







       Tanggal 15 dan 16.4.2011 sekolah telah mengadakan Latihan Dalam Perkhidmatan. LDP kali ini diisi dengan maklumat yang padat bagaimana membentuk "team building" yang proaktif. Terima kasih pihak pentadbiran sekolah. Jauh merantau banyak pengalamannya. Bagi merancang memanglah memerlukan strategi yang kemas. Tanpa kerjasama kumpulan juga mana mungkin sesuatu tanggungjawab dapat dipikul dengan baik. Selain itu, kami sempat menghirup udara nyaman di kala mentari melabuhkan sayapnya. Kenangan indah bersama-sama kawan-kawan tak dapat dilupakan. Kami didedahkan dengan satu program yang memerlukan seorang ketua sahaja bagi mengeluarkan arahan.



        Pada malamnya kami meraikan persaraan Ketua Sektor Pendidikan Islam, Al Fadhil Ustaz Omar bin Abdil Aziz. Para tetamu yang lain juga dijemput.  Majlis diteruskan dengan program Qiyamullail dan kuliah subuh. Sesi ceramah Tuan Pengetua bermula, dengan tajuknya "harapan dan cita;cita." Inilah harapan yang telah disuarakan oleh Tuan Pengetua untuk memartabatkan sekolah SMKA Al-Irshad dengan menaikkan taraf sekolah daripada Sekolah Kluster Kecemerlangan(SKK) kepada "Sekolah Berprestasi Tinggi"(SBT). Semoga cita-cita ini  tercapai.


        Majlis diserikan lagi dengan ketibaan Pengarah Pendidikan PulauPinang yang baru saja dilantik. Pengarah memberikan satu ceramahnya yang bertajuk "My Team". Hebat persembahannya, moga segala ilmu yang dicurahkannya, diberkati Allah.Amin.Turut serta dalam merasmikan majlis penutupan, kami juga menjemput YB Roslan(DUN Pinang Tunggal). Majis berakhir pada jam 12.30 tengahari. Sekian dulu untuk kali ini.







No comments: