Pages

Al-Quran Link

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

Thursday, December 23, 2010

Pasrah kepada ketentuanNya...

Tika ini...
Ku berdiri kaku
Cuba mengimbau masa lampau
Aku menyerah pada takdir yang menentukan segalaNya
Aku tahu masa lalu tidak akan kembali lagi
Masa sekarang akan ku lalui...
Diamku... bererti seribu keazaman menapak dan mara kehadapan
Tanpa toleh pd takdir lalu...
Aku bangun dari kealpaan dan kelalaian ku sendiri...
Ku genggam erat sebuah harapan yang mulia
Ayah, ibu, adik-adik
Aku pasti akan buktikan
Aku boleh meneruskan sebuah impian yang akan menjadi kenyataan
Jalan yang akan ku lalui kelak
Insyaalah
Akan ku susun rapi
Terasa rugi masa yang lalu pergi
Insyaallah sekali lagi kata keramat ini
Ku ulangi agar segalanya berakhir dengan sebuah
kejayaan yang cemerlang.
Amin, Amin, Ya Rabbal A'lamin.



Hasil Nukilan
Ummu Sumayyah


No comments: